Nespím!

11. března 2010 v 16:53 | Admin |  Ostatní mikrovlny
V poslední době se mi čím dál tím víc častěji stává, že nemůžu v noci dlouho usnout. Moje osvědčené uspávací metody na mne nezabírají. A jaké že to jsou metody?


1. První metodě říkám VZPOMÍNACÍ. Zcela nejdříve, když zavřu oči, si znovu v duchu projdu celý uplynulý den a odpočítám si na prstech, kolik věcí se mi za ten den povedlo a které věci to byly. Když najdu alespoň 3, jsem spokojený.

Bohužel se mi v poslední době dost často stává, že si kromě těch hezkých věcí vybavím i ty špatné, které se za ten den přihodily a taky věci, které jsem ten den chtěl udělat, ale zapomněl jsem na to. To mne potom vůbec neuspí, spíš naopak.

2. Když nezabírá první metoda, přichází na řadu metoda druhá - VZNÁŠECÍ. Představuji si, že se se mnou moje postel vznáší, že letím i s postelí nad krajinou a rozhlížím se pěkně z výšky.

Možná se to zdá trochu divné, ale kdysi mě to vážně uspávalo. V poslední době to však vůbec, ale vůbec nezabírá.

3. Když odmítá účinkovat i druhá metoda, přichází na řadu MATEMATICKÁ metoda. Z hlavy počítám, kolik času ještě zbývá do nějaké blízké události nebo dne - třeba kolik času zbývá, než začne víkend, než začnou prázdniny, než budu mít svátek atd. Napřed počítám zbývající dny, potom hodiny, nezřídka i minuty a vteřiny.

To už je spolehlivější metoda, protože to minutové a vteřinové násobení šedesáti je pro mne v některých případech z hlavy docela náročné. Čísla se mi začnou plést jedno do druhého a postupně usnu. Už asi 3 dny mne ovšem ani tahle metoda definitivně neuspává.

4. Poslední, nouzová metoda, které říkám METODA "NIC". Zkouším ji, když nefunguje žádná z těch předchozích - prostě si v duchu pořád dokola v určitém intervalu opakuji slovo "nic" - odstraní se tím z hlavy veškeré myšlenky a je tam jenom "nic" (takže tam vlastě kromě "nic" není nic :-)).

Tuhle metodu ale nemám zrovna rád, protože má pouze krátkodobý účinek. Pokud nejpozději do 10 minut po jejím aplikování neusnu, můj mozek si na stále opakované "nic" postupně "zvykne" a myšlenky se do hlavy napasují znovu.
V posledních několika dnech mne ale právě tato metoda doslova "zachránila", i když až zhruba 3 hodiny potom, co jsem si lehl (napřed jsem zkoušel ostatní metody, ani jedna nezabrala).

A co vy? Máte své nějaké vlastní způsoby, jak usínáte? Co myslíte, pomohly by vám moje metody? A znáte nějakou metodu která by mohla pomoct mně? Můžete napsat do komentářů.
 


Komentáře

1 Mummye Mummye | Web | 11. března 2010 v 19:20 | Reagovat

Někdy mi dělá problém usnout, a někdy ne :)
Obvykle si večer vymýšlím příběhy, a ty si představuju. Nápadů je vždycky dost, a čím větší jsou to blbosti, tím lépe :) Jak tak si to představuju, po chvíli pak usnu.
Taky jsem někdy zkoušela metodu "Harryho Pottera", ale to je takové nouzové řešení. Někdy v pátém díle se tam učil vyčistit si mysl, a snažil se v hlavě najít "červené tlačítko", kterým by vypnul svou mysl. Zkouším usilovně myslet jenom na to červené tlačítko, které zmáčknu a přestanu na všechno myslet... a pak usnu, po chvíli :) Ale je to dost náročné, úplně vyprázdnit svou mysl. Čím víc se člověk snaží na něco nemyslet, tím víc na to myslí.
Na táboře jsem usínala technikou "zabalit se do spacáku a usnout hned", což bylo snadné, protože jsme byli hrozně utahaní. Tak se zkus tak hodinu před spaním nějak "utahat" a pak se ti bude spát líp :)
A pak vím ještě o jedné metodě-číst si nějakou knížku těsně před spaním, ale nedočíst ji, a pak na ní budeš myslet... A usneš :)
A pak je tu ještě jedna metoda, dost strašná-uč se něco opravdu nudného před spaním (/třeba dějepis nebo nepravidelná slovesa z němčiny). Věř mi, že když konečně přestaneš, radši hned usneš, než abys neusnul a dál se to učil :D U mě tohle docela zabírá :)
Určitě bych přišla ještě na dost dalších metod, ale i takhle to bude dost dlouhý komentář :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama